Zondag 11 juni 2023
Dienstdoende ouderling: Dhr. Teus van der Plaat

19.00 uur: Ds. C.N. van Dis uit Nieuwegein
Dienstdoende ouderling: Mevr. Esther Wubben

In de morgendienst van zondag 11 juni mag ikzelf voorgaan in de ‘Woudse Dom’ (aan het Braassemermeer in Rijnsaterwoude). In de kerk aan Het Plein mogen we in ds. W. van Stuijvenberg (predikant te Ouderkerk aan den IJssel-Berkenwoude) een bekende gastvoorganger verwelkomen.
De avonddienst zal (DV) geleid worden door ds. C.N. van Dis uit Nieuwegein.
Beide diensten van harte aanbevolen

Mevrouw H.W. van der Gaag-Westhoff (Windmolen) is na de revalidatie in verpleeghuis ‘Westhof’ weer thuis. Een thuiskomst met gemengde gevoelens, want Riek is kwetsbaar en voelt zich nog erg vermoeid. Jammer dat een plekje in De Ark nog op zich laat wachten. Toch is er ook dankbaarheid over het feit dat ze er nog ‘zijn’ mag. We wensen Riek van harte toe dat ze nog wat aansterken zal en de ontfermende nabijheid van de Here God mag ervaren.

Geboren
Op woensdag 24 mei zijn Lennart, Hanna en Fleur Prins (Wim Sonneveldstraat te Den Haag) verblijd met de geboorte van een dochter en zusje. Ze noemen haar LORA. We feliciteren ouders en zus van harte met de komst van Lora en wensen ze van harte toe dat zij onder Gods zegen en bescherming op mag groeien tot een fijn en liefdevol mens. Natuurlijk feliciteren we ook Rika en Jan van Westenbrugge met hun kleindochter.

Dat de laatste weken de ‘ijstijd’ is begonnen merken we aan de talloze servetten die in onze pastorietuin komen aanwaaien. Meerdere keren per dag maak ik mijn ronde over erf en door borders om de ‘beklappen’ en soms ook kartonnen ijsbekertjes op te rapen en weg te gooien. Een vervelend en eigenlijk ook wel vies en plakkerig karweitje. Dat ik eind vorige week een briefje van vijf Euro tussen de papierboel ontdekte beschouw ik dan maar als een kleine vergoeding voor het doorstane leed. Bij deze mijn dank aan de gulle verliezer

Orgelconcert zaterdag 10 juni
Het is in deze tijd van het jaar nog lang licht en als u ’s avonds na een orgelconcert naar huis gaat, is het nog steeds niet donker. Het zou een reden kunnen zijn om (weer eens) naar een orgelconcert te gaan op D.V. zaterdag 10 juni a.s. Onze vaste organist Jan van Westenbrugge verzorgt dan weer een orgelconcert op het fraaie Bätz-Witteorgel. Hij heeft ook voor dit concert weer een mooi programma samengesteld, waarbij hij zoals gebruikelijk begint en eindigt met een bekende koraal. De verrichtingen van de organist zijn weer te volgen op vier grote schermen voor in de kerk.
Het programma kunt u alvast lezen op de website van het orgelcomité; www.orgelwateringen.nl
Het concert begint om 19.30 uur. De toegangsprijs is nog steeds € 9,00 en € 8,00 voor 65+, incl. koffie of thee na afloop van het concert. Kinderen t/m 16 jaar hebben gratis toegang.
U bent (weer) van harte welkom!

Verbonden blijven met onze kerk, óók in de zomer
Veel leden van onze kerk zullen deze dagen weg zijn voor een dagje uit of gaan genieten van een welverdiende vakantie in eigen land, in Europa of elders in de wereld.
Maar, hoe blijf je nou als gemeente aan elkaar verbonden? Juist ook ín de vakantieperiode…
Vroeger nam je misschien het gemeenteboekje mee op vakantie, zodat je de adressen van degene die je een kaartje wilde sturen kon opzoeken. Een kaartje naar die oude mevrouw die altijd dropjes uitdeelt, een mooie kaart naar het gezin waarmee je bevriend bent. Je moest ze wel op tijd versturen, anders kwamen ze pas aan als je al weer terug was van je vakantiebestemming.
Tegenwoordig gaat dat wel anders. Met het onbeperkte internet door de hele EU of de WiFi, zelfs kilometers boven de grond kun je echt overal vandaan laten weten hoe het is op je vakantie. En hoe mooi is het, als je dat met de hele gemeente kan delen! Zo blijf je betrokken op elkaars leven en kun je meegenieten met elkaars vakantie.
Deel jouw ervaringen via onze kerkapp. ‘hgwpleinkerk’ en als je deze nog niet hebt, download deze dan op je mobiele telefoon.

Hoe dat moet?
Ga naar onze kerkwebsite www.hervormdegemeentewateringen.nl en vervolgens naar de pagina ‘Contact’. Daar vind je rechtsonder een link naar de handleiding.

Voor eventuele vragen kun je terecht bij Teus van der Plaat, tel. 06-22238492 of Ad Hoeijenbos, tel. 06-41208515.