Jeugdwerk

Oppas 0-4 jaar

Iedere zondagochtend vanaf 9:45 uur is er oppasdienst voor kindjes van 0 – 4 jaar oud. We zetten een muziekje op en vermaken uw kindje met speelgoed en/of we kleuren met hen. Ook is er een eet en drinkmoment. Door de oppas bent u als ouders in de gelegenheid om zelf de zondagse kerkdienst te bezoeken. Uw kindje is van harte welkom in de doopkapel, in de kerk.

Kinderkerk Samuël 4-12 jaar

Iedere zondag is er tijdens de kerkdienst ook kinderkerk voor kinderen in de leeftijd van 4-12 jaar oud. Deze kinderkerk vind plaats in ‘de Smidse’ De kinderen zijn daar vanaf 9:45 uur welkom. De kinderkerk start om 10:00 uur. Wij vertellen de kinderen op eenvoudige wijze het evangelie. Er wordt een bijbelverhaal verteld, we knutselen of spelen een spel en we zingen liedjes. Bij bijzondere kerkdiensten zijn de kinderen ‘gewoon’ in de kerk. Zo raken zij ook vertrouwd met het naar de kerk gaan. Voor de zegen komen de kinderen ook in de kerk. Zo kan u ze na de kerkdienst direct meenemen, of als u niet naar de kerk gaat ze daar weer ophalen na de kerkdienst

Christelijk kinderkoor ‘Thuis’

Ben jij tussen de 6 en 12 jaar oud en hou je van zingen? Vind je het leuk om samen te zingen met andere kinderen en ben je niet bang om op te treden? Dan ben je van harte welkom om te komen oefenen op donderdagavond van 19.00 – 19.45 uur in ‘De Smidse’, Plein 5 in Wateringen. We zingen eigentijdse Christelijke kinderliederen.

Wil jij je ook aanmelden of heb je nog vragen? Bel dan naar Gesina Joziasse, tel. 06-31991562.

Q time Start 12-14 jaar en Q time Next 15-18 jaar

Om de week op dinsdagavond is er Q-time Start en Q-time Next tussen 18:00-19:30 uur. We starten deze avonden vanaf half september en gaan door t/m april/mei. Tijdens deze avonden doen we van alles. Zo starten we altijd door met elkaar te eten en gaan we in gesprek over de Bijbel, geloof en je persoonlijk leven.

Wat we nog meer doen? Bijna altijd doen we wel een spel. Proberen we uit te beelden wat de Bijbel zegt op een eigentijdse manier. We behandelen thema’s zoals: Wie is God? Hoe ga ik om met de mensen en jongeren om mij heen? Wat heb ik nodig voor een goed en gelukkig leven?
Vaak is het gewoon heel erg gezellig en hangt er een relaxte sfeer. Of je nu wel of niet naar de kerk gaat.

Je bent van harte welkom. Wees erbij!

United 12-18 jaar

Elke laatste zondag van de maand is er voor de jongeren van de middelbare school een tienernevendienst. We starten direct in een van de zalen van de kerk. Tijdens een gezellig samen zijn, met fris en koek, gaan we met verschillende werkvormen aan de slag. We staan stil bij het geloof en bij God.
Je bent van harte welkom en we vinden het leuk als jij er de volgende keer ook bij bent!

2gether 18-25 jaar

Iedere tweede donderdag van de maand komen de jongeren van 18-25 jaar oud voor een gezellige avond op een zelf gekozen locatie bij elkaar. Gezamenlijk kiezen we thema’s om over van gedachten te wisselen, doen we een gezelschapsspel of organiseren een activiteit. De avond start om 19:30 uur.
Vind jij het leuk om met leeftijdsgenoten leuke dingen te ondernemen en een goed gesprek te hebben. Meld je dan aan!!

Wie doen het jeugd- en jongerenwerk bij ons?

Sinds begin 2022 heeft de Hervormde Gemeente Wateringen twee kinder- en jeugdwerkers en pioniers in dienst. Dit zijn Gesina Joziasse en Roeland Dam. In de kerk ondersteunen Gesina en Roeland het jeugd- en kinderwerk. Ze zijn actief bij de kinderkerk, bij Q-time en in de jeugdraad. Gesina en Roeland lopen bij Zon! Uitzonderlijk mee als activiteitenbegeleider en ze zijn ook actief als pioniers. Ze zoeken naar wegen om Wateringen en de kerk met elkaar in verbinding te brengen.

Gesina Joziasse

Mijn man Patrick en ik zijn de trotse ouders van drie puberende dochters. Ik ben missionair kinder jeugdwerker in Wateringen. Mijn hobby’s zijn dansen, acteren en koken.

Telefoon: 06-48586186
E-mail: gesina@plein5.nl

Roeland Dam

In september 2021 hebben mijn vrouw Hester en ik twee mooie superlieve tweelingmeisjes gekregen. Wij wonen sinds kort in Wateringen. Ik ben theoloog en kinderwerker. Ik houd van koken, lekker eten, bordspellen en theater.

Telefoon: 06-28250972
E-mail: roeland@plein5.nl