Kerkdiensten in De Smidse

Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan Torn

19.00 uur: Geen dienst

Bij de kerkdiensten
Zondag 21 juli gaat voor dhr. Van de Kamp uit Beverwijk. Het is de 2e achtereenvolgende zondag dat we hem mogen begroeten. In verband met het vertrek van dominee Henzen moesten er veel diensten opnieuw worden ingevuld. We zijn daarom blij dat het onze preekvoorziener wéér is gelukt om de diensten ingevuld te krijgen, ook tijdens de vakantie, waarvoor dank!

Zondag 28 juli gaat voor dominee Van der Hout uit Lekkerkerk, inmiddels is hij een graag gehoorde predikant binnen onze gemeente.

Wijziging aanleveren kopij ‘Samen’
De redactie van het Westlandse kerkblad “Samen”, heeft besloten dat het kerkblad nog maar 1x per 2 weken zal verschijnen. Voor ons betekent dit dat kopij moet worden aangeleverd voor 2 weken. Het kan dus gebeuren dat u 3 wkn tevoren een stukje moet aanleveren. In overleg met Frank Pronk, hij regelt de opmaak van onze kopij, is besloten dat de kopij uiterlijk op woensdagavond bij hem binnen moet zijn. samen@plein5.nl

Agenda 19 juli t/m 2 augustus  (overgenomen uit de agenda van de kerkapp)

• Vrijdag 19 juli;         van 12 uur tot 14.30 uur – pannenkoekenfeest en schminken (4 t/m 7 jaar)
  • Woensdag 24 juli;   van 10 uur tot 14 uur – t-shirt tye dye (8 t/m 12 jaar)
  • Vrijdag 26 juli;         van 12 uur tot 14.30 uur – waterspelen en spelletjes (4 t/m 7 jaar)
  • Woensdag 31 juli;   van 10 uur tot 14 uur – voetbal clinic (8 t/m 12 jaar)
  • Vrijdag 2 augustus; van 12 uur tot 14.30 uur – picknick en speurtocht in het Hofpark (4 t/m 7 jaar)

Alle deze activiteiten worden aangeboden met lunch. Voor vragen en/of aanmelden kunt u terecht bij Gesina. 0631991562
Heeft u een activiteit die niet in de kerkapp staat maar die u wel genoemd wil hebben in dit blad, dan kunt u deze doorgeven aan de scriba, email; scriba@plein5.nl

Ten slotte

Psalm 150 is een lied dat mij altijd aanspreekt en dat ik heel graag speel op ons prachtige Bätz-Witte orgel.
Is het u weleens opgevallen dat in het 2e vers van Psalm 150 zoveel muziekinstrumenten worden genoemd?
Bazuin, luit, harp, trommel, fluit, snarenspel, orgel en schel klinkende cimbalen.
Het is een lofpsalm en we mogen dit uit volle borst zingen, en begeleiden met zgn. vol orgel, (bijna) alle registers open. Straks als de kerk weer in gebruik kan worden genomen, zie ik ernaar uit om deze psalm te kunnen zingen en/of te begeleiden, wat een vreugde zal dat wezen!

Psalm 150 vers 1 en 2

Looft God, looft Zijn naam alom;
Looft Hem in Zijn heiligdom;
Looft des HEEREN grote macht,
In den hemel Zijner kracht;
Looft Hem, om Zijn mogendheden,
Looft Hem, naar zo menig blijk
Van Zijn heerlijk koninkrijk,
Voor Zijn troon en hier beneden.

Looft God, met bazuingeklank;
Geeft Hem eer, bewijst Hem dank;
Looft Hem, met de harp en luit;
Looft Hem, met de trom en fluit;
Looft Hem, op uw blijde snaren;
Laat zich ’t orgel overal
Bij het juichend vreugdgeschal,
Tot des HEEREN glorie, paren.

Christine Bosma, scriba