Zondag 18 juni 2023
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan de Heer

19.00 uur: Ds. E.K. Foppen uit Den Haag
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan de Heer

Bij de diensten In de morgendienst van zondag 18 juni hoop ikzelf voor te gaan. Naar aanleiding van actuele berichten over ‘eerherstel van heksen’ overweeg ik aan de slag te gaan met 1 Samuël 28, waarin we lezen dat koning Saul een ‘dodenbezweerster’ in het plaatsje Endor bezoekt. Waarom hij dit doet en wat de consequenties zijn, lezen we in het vervolg van deze bijzondere geschiedenis. Een complex thema, maar misschien goed om dit niet uit de weg te gaan. Ik nodig u en jullie van harte uit om erbij te zijn. Tot zondagmorgen!!
In de avonddienst staat ds. E.K. Foppen (predikant in de Bethlehemkerk te ’s-Gravenhage) op het rooster. Fijn om hem in onze kerk te mogen verwelkomen. Van harte aanbevolen!!

Vorige week vrijdag aan het begin van de middag zijn Linda en ik dan eindelijk en voor het eerst dit jaar weer eens naar het strand gefietst. Natuurlijk kan dit altijd wel, maar we combineren dit met het eten van meegebrachte broodjes en dat vraagt wel wat aangenamer weer dan de kou (door de straffe noordenwind) van de afgelopen maanden. Onze route vanuit Wateringen gaat via ‘De Uithof’, ’Madestein’ en ‘Ockenburgh’ naar het strand tussen Kijkduin en Monster. Bij het overfietsen van de laatste duin richting strand, vind ik de eerste aanblik van het gele zand, de blauwe zee en de witte branding altijd weer geweldig. Doet me denken aan mijn kinderjaren toen mijn ouders met mij en mijn broertjes vanuit Leiderdorp op de fiets naar Wassenaar gingen en ik als eerste de blauwe gloed van het water probeerde te zien. Precies dezelfde beleving als toen, waardoor het kind in mij dan opeens dichterbij is dan ik weleens denk. Sowieso kan ik met dankbaarheid terugkijken op een mooie jeugd en lieve ouders. Mijn jeugd is voorbij en mijn ouders zijn al jaren geleden overleden, maar op momenten als die van het fietstochtje richting strand vorige week vrijdag, realiseer ik mij weer dat het allemaal niet vergeten is.

Felicitatie aan de Hervormde gemeente te Poeldijk
Hierbij willen wij de Hervormde gemeente te Poeldijk feliciteren met het feit dat op 2 januari 2023 het 40 jaar is geleden dat de Hervormde gemeente te Poeldijk werd gesticht. Op 8 juni j.l. is het 35 jaar geleden dat het kerkgebouw aan de Fonteinstraat in Poeldijk in gebruik werd genomen.
Wij wensen vanuit de Hervormde gemeente te Wateringen de Hervormde gemeente te Poeldijk een goede en gezegende toekomst.