Zondag 19 maart 2023 (5e Lijdenszondag)
10.00 uur: Ds. J. Henzen (Gezinsdienst)
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan Torn

19.00 uur: Ds. H.E.J. van der Laan uit Gouda
Dienstdoende ouderling: Dhr. Alec Hollebrandse

Aanstaande zondag, 19 maart, hoop ik voor te gaan in de morgendienst. Een gezinsdienst, wat betekent: voor zowel jong, ouder als oud. Thema van de dienst is ‘Nooit alleen…..’. We lezen uit Daniël 3 over de drie Joodse jongemannen die weigeren te knielen voor de koning van Babylonië. “Wij knielen alleen voor de Here God!”, dat is wat zij zeggen door te blijven staan als verder iedereen voorover buigt. Wat zouden wij doen? Net als zij? En ook als het gevolg is dat je in een vurige oven wordt geworpen? Ons ‘eigen’ Kinderkoor zal voor het eerst in een kerkdienst een bijdrage leveren. Ook wordt dan de naam ‘onthuld’. Tot zondag allemaal!!!
In de avonddienst mogen we ds. H.E.J. van der Laan (emeritus, woonachtig te Gouda) verwelkomen. Niet alleen een oude-, maar ook een goede bekende. Ook deze dienst van harte aanbevolen.

Met de heer S. van der Meer (Beresteinlaan te ’s-Gravenhage) gaat het goed. De ingreep is geslaagd en de pols moet in de komende weken herstellen en mag dan vervolgens voorzichtig weer worden gebruikt. Fijn dat zovelen naar Sjoerd omzien! De heer A. Non (Laan van Wateringse Veld te ’s-Gravenhage) heeft naar aanleiding van een bloedonderzoek bemoedigende uitslagen gehad. Het nieuwe medicijn slaat aan en Arie voelt zich ook weer een stuk beter. De dankbaarheid is groot. Helaas heeft mevrouw T.E. Torn (De Frankenthaler) onlangs mindere berichten gekregen. Een flinke tegenvaller na een periode waarin het best wel goed ging en de gezondheid stabiel bleef. Bemoedigend is wel dat de artsen een nieuwe mogelijkheid van behandeling zien. Hopen en bidden dat dit aan zal slaan. Veel sterkte, Tjitske en Jan!! We leven mee met de heer J. van der Snoek (Elzenhove te Kwintsheul) bij wie onlangs op een arm een melanoom is geconstateerd. Inmiddels is de plek verwijderd en hopen en bidden we dat het hierbij blijven zal. Veel sterkte, Jaap!!

Jubileum
In de morgendienst van zondag 5 maart werd stil gestaan bij het 40-jarig jubileum van Andrea Non-de Bruijn. Nee, niet veertig jaar getrouwd……, maar 40 jaar leidster van de kinderkerk. Natuurlijk een gebeuren om te gedenken en Andrea niet alleen in de bloemetjes te zetten, maar haar vooral te bedanken voor al haar betrokken inzet, ook zo af en toe met kindermomenten in de kerk. Zo zie ik haar dan ook voor me: Achter de piano of met de gitaar en zingend een soms zelfgemaakt lied. Zowel in de kinderkerk als tijdens bijzondere erediensten hopen we nog lange tijd van je te ‘genieten’, Andrea!!

Opeens zag ik het vorige week woensdag: Wijzerplaten en wijzers zijn van de toren verdwenen. Aan alle kanten geeft de kerktoren geen tijd meer aan. En natuurlijk draag ik een horloge en kan ik kijken op mijn mobiele telefoon, maar onwillekeurig richt ik blijkbaar toch ook vaak de blik omhoog. Navraag leerde mij dat de komende weken de klok in revisie is en dat het nog wel enkele maanden kan duren voordat alles weer op z’n plaats is. Best wel even wennen, zeker ’s avonds als wijzerplaat en wijzers verlicht waren. De toren van Wateringen heeft voorlopig geen zichtbare klok meer, maar (ter geruststelling en tevens waarschuwing….!!): de tijd tikt gewoon door…….