Zondag 21 mei 2023
Dienstdoende ouderling: Dhr. Marco van der Gaag

19.00 uur: Ds. J. Henzen
Dienstdoende ouderling: Dhr. Alec Hollebrandse

In de morgendienst van zondag 21 mei – tussen Hemelvaart en Pinksteren (‘Wezenzondag’) –  hoopt collega A.C. Verweij uit ’s-Gravenzande voor te gaan.
In de avonddienst sta ikzelf op het rooster. Ik denk erover om naar aanleiding van lezingen uit het evangelie naar Johannes (14: 15-18) en Handelingen (1: 4-11) stil te staan bij de vraag wat Hemelvaart en de belofte van de komst van de Heilige Geest nu eigenlijk betekent. Beide diensten van harte aanbevolen!!

Begin vorige week is de heer A. Non (Laan van Wateringse Veld te ’s-Gravenhage) opgenomen in het Haga Ziekenhuis. Een afwijkende bloedwaarde in combinatie met een gevoel van malaise maakten deze opname noodzakelijk. Afgelopen vrijdag mocht Arie weer naar huis. We hopen en bidden Arie en Leni van harte Gods ontfermende en zegenende nabijheid toe. Mevrouw T.E. Torn (De Frankenthaler) is vorige week een aantal dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Inmiddels is Tjitske weer thuis, maar ze is erg vermoeid en het is allemaal erg onzeker. Ook in onze gebeden leven we van harte met Tjitske en Jan mee.

Dat vergaderen soms ook echt gezellig en zelfs smakelijk kan zijn, bleek vorige week donderdag, toen voorafgaand aan de gemeente(informatie) avond het ‘Focusteam’ tussen 18 en 20 uur bij elkaar kwam. Teamlid Marriëlle had een door haar man bereide overheerlijk Surinaams-Javaans gerecht meegebracht. Wat hebben we in de voorzaal van de kerk zitten smullen van de ‘bami’, de kippenpootjes en de salade, na twee keer opscheppen gingen de meesten van ons nog voor een derde ronde. Toen jeugdwerker Roeland vervolgens ook nog trakteerde op ijs, was het (eet)festijn compleet. Ik stelde en stel voor dat we dit in de toekomst vaker gaan doen, maar of deze wijze van vergaderen efficiënt is, is een tweede….. Toen we tegen de klok van achten moesten stoppen, bleek dat we aan de agenda nauwelijks waren toegekomen.