Zondag 23 juli 2023

Zondag 30 juli 2023
10.00 uur: Ds. C. Haasnoot uit Lisse
Dienstdoende ouderling: Mevr. Rika van Westenbrugge

In de morgendienst van zondag 30 juli mogen we in ds C. Haasnoot (emeritus te Lisse) een bekende gastpredikant begroeten. In de morgendienst van zondag 6 augustus staat ds D.J. Thijs (Scheveningen) op het preekrooster. Beide diensten van harte aanbevolen.

Als alles volgens planning is verlopen heeft mevrouw J.D. Holtkaamp-Lange (Rietveen) op maandag 17 juli een heupoperatie ondergaan. We hopen van harte dat de ingreep geslaagd is en dat Jozien voorspoedig zal herstellen en revalideren. Mevrouw J. van Zanten-Lange (Gele Meerbloem) heeft enige tijd geleden een pols gebroken. Ook Joke wensen we een voorspoedig herstel en revalidatie toe.

Nadat ik onlangs bij een jubilerend echtpaar op bezoek was geweest en een uurtje na thuiskomst onze brievenbus leegde, trof ik daarin naast enkele andere poststukken een ongefrankeerde ‘rammelende’ envelop aan die aan ‘ds Henzen’ was geadresseerd. Nieuwsgierig naar de inhoud opende ik de envelop direct en trof daarin een drietal batterijtjes van een hoortoestel aan. Op een begeleidend briefje stond geschreven: ‘Na uw bezoekje aangetroffen op de bank’. Ik realiseerde me dat ik tijdens het bezoek een batterijtje had verwisseld en er dus blijkbaar enkele anderen uit mijn broekzak waren gerold. Ik had er zes bij me gestoken, had er één gebruikt en miste er dan nog één….. . Toen ik een dag later opnieuw de brievenbus leegde, trof ik er een klein envelopje in aan. Na het te hebben geopend rolde het ontbrekende batterijtje eruit. Op het begeleidende briefje stond geschreven: ‘Nog één gevonden….!’. Bij deze dank ik deze zeer attente gemeenteleden voor alle moeite die ze gedaan hebben om mij aan het horen te houden! Zeer gewaardeerd.

Ten slotte
Of u al dan niet op vakantie gaat, bent of al geweest bent, wens ik u allen een goede en mooie zomer toe. We hopen elkaar rond half augustus in gezondheid en met vernieuwde (Geest)kracht weer te ontmoeten.

Zomerlunch
De ‘Organisatie Begeleidingsgroep Oecumenische Vieringen’ nodigt u / jou (jong of oud) uit voor een zomerlunch op zaterdag 29 juli a.s. om 12.00 uur op het plateau (step- en rollator-proof) bij de St. Jan de Doper kerk. De deelname is gratis maar een vrijwillige bijdrage is welkom.
De intekenlijst ligt in de hal van de Pleinkerk of aanmelden bij Frans Dieleman.