Zondag 23 oktober 2022
10.00 uur: Ds. J. Henzen (Heilig Avondmaal)
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan Torn

19.00 uur: Ds. B. Schoone uit Poeldijk (Zangdienst)
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan Torn

Berichten

Overleden
Op zaterdag 15 oktober  jl. is overleden: Mevrouw Wilhelmina Magdalena de Jong- Schouten.
Zij is 87 jaar geworden. De dienst voorafgaand aan de begrafenis zal plaatsvinden op maandag 24 oktober as. in de aula van begraafplaats “Westduin”, om 11 uur. Daarna zal de ter aarde bestelling plaatsvinden. Wij bidden dat Miep mag rusten in vrede.

Viering 450-jarig bestaan Hervormde Gemeente Wateringen
Op zaterdag 29 oktober 2022 om 15.00 uur (kerk open om 14.30 uur) wordt in de Hervormde kerk aan het Plein in Wateringen feestelijk gevierd dat onze Hervormde Gemeente 450 jaar bestaat.
Tijdens deze viering, waarin teruggeblikt zal worden op deze 450 jaar, wordt behalve de vaste organist Jan van Westenbrugge ook muzikale medewerking verleend door de luit- en gitaarspeler Dingeman Coumou. Tijdens de bijeenkomst zal een blijvende herinnering worden aangeboden aan de Hervormde Gemeente van Wateringen. Na afloop is er onder het genot van een hapje en een drankje gelegenheid om na te praten.  De toegang is gratis.

Wij hopen u op 29 oktober 2022 in de Pleinkerk te ontmoeten.

Namens de kerkrentmeesters,
Jan de Heer (voorzitter)

BEGROTING College van kerkrentmeesters voor 2023
De begroting voor 2023 van het College van kerkrentmeesters ligt ter inzage van 31 oktober t/m 11 november 2022. Mocht u deze willen inzien dan kunt u een afspraak maken met de penningmeester, dhr. Teus vd Plaat.

Open Doors Wateringen 25 oktober 2022
Een christelijke vader en zoon zijn op 30 augustus in de Sinaï, in de buurt van het Suezkanaal gedood door vermoedelijke militanten van Islamitische Staat (IS).
De twee kopten, Salama Moussa Waheeb en zijn zoon Hany, werden doodgeschoten terwijl ze aan het werk waren op het veld in Gelbana, twintig kilometer ten oosten van de stad El Qantara aan het Suezkanaal, aldus familieleden op de koptische nieuwssite Wataninet.
Hany (40) was getrouwd en had twee dochters.

“Alle kopten elimineren”
De Sinaï-tak van IS leidt sinds 2011 een opstand in het oosten van de Sinaï. In een videoboodschap in 2017 verklaarde IS Caïro te zullen bevrijden en alle kopten te elimineren. Egyptische christenen (kopten) maken ongeveer tien procent uit van de Egyptische bevolking. Sinds die tijd is er een reeks  aanslagen geweest.
De moord van vorige week valt samen met een toename van de gevechten tussen het Egyptische leger en IS-militanten.  Die rukken in westelijke richting op, vanuit de Sinaï naar het Egyptische gouvernement Ismailia aan het Suezkanaal. Drie weken geleden vertelden inwoners van Gelbana dat ten minste drie burgers waren gedood tijdens schotenwisselingen tussen IS-militanten en het Egyptische leger. De strijdkrachten werken samen met strijders van lokale stammen. Het leger vertelde de dorpelingen dat ze hun huizen moesten verlaten en naar andere gebieden moesten verhuizen. Voor sommigen betekende dit dat ze zich opnieuw moesten ontwortelen nadat ze eerder waren gevlucht voor geweld in de noordoostelijke hoek van het schiereiland, dicht bij de grens met Gaza.

Wilt u voor deze vervolgde Christenen bidden en ook voor `gemeenteleden die dat nodig hebben` kom dan op dinsdag 25 oktober naar de voorzaal van de kerk aan het Plein. Wij beginnen om half 10 met koffie of thee. Iedereen is van harte welkom.

Namens de werkgroep,
Jan de Bruijn en Marion van der Plaat.