Zondag 26 juni 2022
10.00 uur: Kerkelijke medewerkers Gesina Joziasse en Roeland Dam (Gezinsdienst)
Dienstdoende ouderling: Dhr. Alec Hollebrandse

19.00 uur: Ds. A.C. Verweij uit ‘s-Gravenzande
Dienstdoende ouderling: Dhr. Alec Hollebrandse

In de morgendienst van zondag 26 juni hopen onze kinder- en jeugdwerkers Gesina Joziasse en Roeland Dam voor te gaan. Het is een gezinsdienst, die hun vast en zeker op het lijf geschreven is. Ook benieuwd naar ‘hoe ze het gaan doen’? Kom dan naar de Pleinkerk en laat u/je verrassen!

In de avonddienst staat Ds. A.C. Verweij uit ’s-Gravenzande op het rooster. Ook deze dienst van harte aanbevolen.

Het hartonderzoek dat mevrouw M.N. Plomp-Hofland (Meerburgstraat te ’s-Gravenhage) vorige week woensdag heeft ondergaan, heeft geen afwijkingen laten zien. Aan de ene kant een mooi bericht, maar aan de andere kant natuurlijk erg vervelend dat Ria waarschijnlijk met de klachten moet leren leven. Overigens is Ria reuze blij met- en dankbaar voor de vele kaarten die u haar als bemoediging heeft gestuurd. Ik ben ‘trots’ op mijn gemeente!!

Geboren
Op dinsdag 7 juni is geboren: Duke Thomas, zoon van Fresco en Renate Broeseliske-Bennink (Dr. Poelsstraat te Wateringen) en broertje van Nim. Wij feliciteren ouders en zusje van harte met de geboorte van Duke en wensen ze van harte toe dat hij door onder Gods bescherming en zegen op mag groeien tot een fijn en liefdevol mens.

‘Mijn inspiratie reikt momenteel niet verder dan een glaasje ranja met een ijsblokje erin’. Aan deze woorden geschreven tijdens een hittegolf door een toenmalige collega uit Hindelopen moest ik denken toen ik afgelopen zaterdagmiddag deze ‘Pleinpraat’ nog schrijven moest. Het waren woorden die indertijd, ook onder collega’s, nogal wat stof deden opwaaien, omdat ze op de voorkant stonden van het kerkblad begeleid door een afbeelding van een glaasje limonade, maar wel op de plek van de meditatie. Daarvoor had hij blijkbaar dus niet de inspiratie, maar wel de moed om er zo mee om te gaan. Nee, door velen werd dit hem niet in dank afgenomen, maar ik moest er eigenlijk wel om lachen en begreep hem ook wel. Dat je in soms drukke dagen je opeens realiseert dat je ook nog een meditatie voor het kerkblad leveren moet, terwijl het dan ook nog eens uitputtend heet is. En nee, het was afgelopen zaterdag echt niet zo warm dat ik niets wist te schrijven, maar wel warm genoeg om mij deze anekdote te herinneren en u er met een knipoog en onder het genot van een glaasje ranja met een ijsblokje erin te laten delen.

Open Doors Wateringen – herhaald bericht
Wilt u met ons voor de vervolgde Christenen bidden?  Kom dan op dinsdag 28 juni naar de voorzaal van de kerk. We bidden dan ook voor onze eigen gemeenteleden die dat nodig hebben. Aanvang half 10 in de voorzaal

Namens de werkgroep,
Marion van der Plaat en Jan de Bruijn

Barbecue op 9 juli a.s.
Hierbij een uitnodiging voor zaterdag 9 juli a.s. (vanaf 17:00 uur) om met elkaar op het grasveld achter de kerk de te gaan BBQ-en.  Een en ander is georganiseerd vanuit het JEUGDWERK.  Een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.  U kunt zich inschrijven via de intekenlijst onder de toren van de Pleinkerk of je geeft je op bij Marco van der Gaag of Gerda Hollebrandse.

Namens het Jeugdwerk,
Marco van der Gaag