Zondag 2 juli 2023
10.00 uur: Ds. G. Meijeren uit Rotterdam
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan Torn

19.00 uur: Ds. J. Henzen (Zomeravondzangdienst m.m.v. Erna Brinkman (dwarsfluit)
Dienstdoende ouderling: Dhr. Teus van der Plaat

In de morgendienst van zondag 2 juli hopen we ds. G. van Meijeren (Rotterdam, Classispredikant Zuid-Holland Zuid) te verwelkomen. Een ‘bekende’ gastdominee, zeker omdat hij in de vacaturetijd enige tijd ‘interim’ was in onze gemeente. Omdat ikzelf in Giessen-Oudekerk mag voorgaan zal ik niet aanwezig zijn, maar wens ik u en jou een goede en gezegende dienst toe.

Graag nodig ik u en jullie uit voor de ‘Zomeravondzangdienst’. In deze dienst wil ik u en jou kennis laten maken met een Nieuwe Psalmberijming, die verschenen is in 2021 en hier en daar met vreugde wordt gezongen. ‘Alsof de Psalmen nog dichterbij komen’, zei een gemeentelid onlangs naar aanleiding van een dienst waarin deze berijming gezongen werd. Let wel: Het gaat om dezelfde bekende melodie, maar een meer eigentijdse tekst (waarin de bestaande tekst zoveel mogelijk recht wordt gedaan). We kijken zondagavond specifiek naar enkele verzen van Psalm 139, maar ook zingen we een aantal verzen van de psalmen 84, 119 en 150. Uiteraard zingen we ook een aantal andere liederen. Fijn dat mevrouw Erna Brinkman bereid is gevonden om de gemeentezang op de dwarsfluit te begeleiden.

Eind vorige week bezocht ik mevrouw C.R. Valenti Pettino-van der Klok (Prins Hendrikstraat) in De Kreek. Na bij een val haar linker bovenarm te hebben gebroken verblijft ze daar voor herstel en revalidatie. Omdat Corrie tevens wat vergeetachtig is en haar man niet alle zorg op zich kan nemen, is waarschijnlijk dat zij voor onbepaalde tijd in De Kreek zal moeten blijven. Fijn dat ze haar situatie aanvaarden kan en het (naar omstandigheden) naar haar zin heeft in ’s-Gravenzande. De gezondheid van mevrouw J. Bakker-de Zoete (Pleinwand) is de laatste weken hard achteruit gegaan. Ging het al een poos niet goed met haar en oogde Janny broos en kwetsbaar en had ze veel pijn, nu lijken (mede door een longontsteking) haar pit en levensmoed verdwenen. Hoe dan ook kan zij zich toevertrouwen aan Gods liefdevolle Vaderhand. Wij leven met haar mee en denken aan haar in onze gebeden. Mevrouw H.W. van der Gaag-Westhoff is eind vorige week verhuisd naar De Ark. Veel eerder dan verwacht kwam er een kamer vrij. Hoewel het wennen zal zijn en ze haar woning aan de Windmolen moet verlaten, is Riek vooral erg dankbaar. Thuis ging het eigenlijk niet meer. We wensen haar van harte toe dat ze in De Ark nog een mooie en rustige tijd mag hebben. De heer A.R. Hollebrandse (Wilhelminastraat) blijkt inderdaad een hernia te hebben. Goed nieuws bij deze uitslag van de scan was en is dat er zichtbaar herstel is opgetreden en dat een operatie waarschijnlijk niet noodzakelijk is. We wensen Alec een voorspoedig herstel toe.

Bingo!!
Wat was het gezellig voor en met onze ouderen afgelopen zaterdagmiddag!! De jongeren uit onze gemeente hadden een uitstekend verzorgde Bingo georganiseerd. Leuke prijzen, koffie met gebak, een hapje en een drankje….. TOP deze ontmoeting tussen jong en oud. Namens alle deelnemers: BEDANKT!!

‘Tanden stoken’, een aantal jaar geleden had mijn tandarts dit geadviseerd naar aanleiding van af en toe bloedend tandvlees. ‘Tanden stoken’, zowel ’s ochtends als ’s avonds ben ik hiermee sindsdien aan de slag en het resultaat mag er zijn. ‘Tanden stoken’, vorige week maandag ging het plotseling mis toen het houtje tussen de tanden in mijn ondergebit afbrak en muurvast bleek te zitten. En wat ik ook deed (duwen met een andere stoker, het uiteinde proberen te pakken met een pincet), het stuk hout bleef zitten waar het zat en stak aan de achterkant van mijn tanden hinderlijk uit. Mijn vrouw niet thuis, kinderen aan het werk en ik had over een half uur een afgesproken jubileumbezoek. Natuurlijk heb ik dit laatste ‘gewoon’ gedaan, maar heb ik voorafgaand wel ‘mijn verhaal’ verteld en voerde ik het gesprek naar mijn gevoel met een mond vol hout waarmee mijn tong voortdurend in gevecht was. Thuis gekomen probeerde ik het nogmaals met een andere stoker en… ja hoor, het inmiddels zacht geworden houtje duwde ik er ineens vrij gemakkelijk uit. ‘Tanden stoken’, een goede gewoonte voor de verzorging van tandvlees en gebit, maar doe het voorzichtig!!