Zondag 8 oktober 2023
10.00 uur: Ds. L. den Breejen uit  Delft
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan de Heer

19.00 uur: Ds. J. Henzen (Jeugddienst m.m.v. zangeres Jedidja)
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan de Heer

Ds. Henzen is met vakantie.

Concert Christelijk mannenkoor “Soli Deo Gloria” op 7 oktober 2023

Op zaterdag 7 oktober 2023 om 19.30 uur (kerk open om 19.00 uur) is er in de Hervormde kerk, Plein 9 in Wateringen een (gratis) concert van het Christelijk mannenkoor “Soli Deo Gloria” o.l.v. de bekende dirigent, zanger en organist Jaap Kramer.
Soli Deo Gloria betekent “God alleen de eer”. Het koor werd opgericht in 1997 en behoort tot de jongste koren van Urk . Het staat sindsdien onder leiding van Jaap Kramer.  Vanaf het begin is streven naar kwaliteit een belangrijke drijfveer binnen het koor geweest. Die kwaliteit heeft geleid tot een groep enthousiaste zangers met een ongeëvenaarde koorklank in Nederland. Gemiddeld geven zij 10 tot 15 concerten per jaar. Inmiddels hebben ze ook hun medewerking verleend aan radio en TV. Diverse malen waren ze al te zien en te beluisteren bij “Nederland Zingt” (EO).
Ook wordt medewerking verleend aan het concert door de organist, pianist, dirigent en koorbegeleider Harry Hamer. Harry Hamer is o.a. organist van de Nieuwe Kerk in Kampen, dirigent van het Hervormd Kerkkoor Kampen en is als pianist regelmatig te zien in het tv-programma “Nederland Zingt”.

De toegang tot dit concert is gratis.
Iedereen is welkom! Dus wees er op 7 oktober a.s. tijdig bij.

Na afloop van het concert is er een collecte voor de onkosten is er gelegenheid voor ontmoeting onder het genot van een drankje.

We hopen velen van u te zien tijdens dit concert.

Zie voor het programma en verdere informatie: www.hervormdegemeentewateringen.nl

Onze kerkapp

Doel van de kerkapp:
Als gemeente willen we elkaar bemoedigen en tijdig en goed informeren. Er zijn voor onze naasten. Steeds vaker grijpen kerkleden daarom naar de smartphone. Om u nog beter van dienst te zijn, hebben we in onze gemeente een kerkapp. We nodigen u graag uit de kerkapp te gebruiken.

Lief en leed delen met andere gemeenteleden
Met de kerkapp heeft u de gemeente altijd in uw broekzak. U kunt informatie inwinnen over kerkdiensten en activiteiten en U kunt lief en leed delen met andere gemeenteleden. Via de app zijn kerkleden onderling beter bereikbaar. U kunt zelf berichten plaatsen of vragen stellen, met elkaar bidden en elkaar bemoedigen. Ook kunnen we u sneller op de hoogte houden van belangrijk gemeentenieuws dat u niet wilt missen. Vervolgens kunt u met de app heel eenvoudig meedoen aan de collecte.

Veilige omgeving
We bieden een veilige omgeving. Alleen onze kerkleden hebben toegang. We houden toezicht om het met elkaar plezierig en respectvol te houden. De app voldoet daarnaast aan alle privacyregels. Het programma wordt ondersteund door de Protestantse Kerk en wordt in veel kerkelijke gemeenten met enthousiasme ontvangen. De maker van de app is Donkey Mobile uit Bodegraven.

Kom erbij!
Wij zijn enthousiast over de app! Zo’n 135 gemeenteleden gebruiken al weer enige tijd de app naar tevredenheid. We nodigen u uit om ook mee te doen. Het is volledig gratis voor u. Sluit u ook aan bij onze digitale gemeente en ontmoet gemeenteleden naast onze zondagse diensten. De kerkapp is een aanvulling op de kerkwebsite en het weekblad Samen en bedoeld om juist in deze tijd directer op elkaar betrokken te blijven. De kerkapp  voldoet aan de AVG- voorwaarden voor de bescherming van uw persoonsgegevens.

Hoe komt U aan de kerkapp?
Op onze kerkwebsite www.hervormdegemeentewateringen.nl vindt u op de webpagina ‘App’ een eenvoudige handleiding om de kerkapp op uw mobiele telefoon te installeren. Heeft u hulp nodig, dan kunt u terecht bij Teus v.d. Plaat of Ad Hoeijenbos.