Zondag 9 oktober 2022
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan de Heer

19.00 uur: Ds. C. Haasnoot uit Lisse
Dienstdoende ouderling: Dhr. Jan de Heer

Zondag 9 oktober hoop ik voor te gaan in de morgendienst. Tekst(en) en thema voor de verkondiging zijn mij op het moment van schrijven nog niet bekend. Ik zie ernaar uit om u en jou te ontmoeten. Tot zondag!!
In de avonddienst staat ds. C. Haasnoot (emeritus woonachtig te Lisse) op het rooster. Ook deze dienst van harte aanbevolen.

In de nacht van vrijdag op zaterdag is de heer P. Wakker (De Beemd) met spoed opgenomen in het ziekenhuis van Delft. Piet was erg benauwd en had hoge koorts. We hopen en bidden dat zijn toestand verbeteren zal. Vorige week werd mij bericht door haar man dat mevrouw C.J. de Roode-Beijleveld (Windpeluw te Wateringen) na een val opgenomen is in de crisisopvang van De Kreek te ’s-Gravenzande. Als het herstel voorspoedig verloopt zal Joke eind deze week voor onbepaalde tijd (vanwege toenemende Alzheimer) verhuizen naar ‘Vlietzicht’, Bakkershof 1 (2291 DC) te Wateringen. We wensen Joke en Gerard veel sterkte en Gods ontfermende nabijheid toe in deze zorgvolle tijd. Zowel mevrouw S.T. ’t Lam (Zilverzand te Naaldwijk) als de heer J. Groenewegen (Schelpenhof te ’s-Gravenhage) ‘lopen’ in het gips. Sabine heeft een been gebroken, Hans een enkel. Beide goed en voorspoedig herstel toegewenst. Fijn tot dankbaarheid dat mevrouw N.A. Groen (Kerklaan) na een korte revalidatie in verpleeghuis ‘Westhoff’ te Rijswijk weer thuis mocht komen. Nel is dankbaar dat ze zich na de geslaagde ingreep van een aantal weken geleden weer een stuk beter voelt. Toen ik mevrouw H.W. van der Gaag-Westhoff (Windmolen) vorige week een bezoekje bracht vertelde ze me dat ze zich na een aanpassing van de medicatie een stuk beter voelt, waarvoor dankbaarheid. Fijn dat Riek deze week en volgende week in het zorghotel van Ter Heijde dan ook echt even vakantie mag hebben.

Ds. Stam
Begin vorige week werd ons door ds P.J. Stam (emeritus, woonachtig te Katwijk aan Zee) bericht dat hij vanwege een onlangs ontdekte ernstige en ongeneeslijke ziekte zijn nog op ons rooster staande preekbeurten teruggeeft. Tevens gaf hij aan dat hij altijd met veel vreugde in Wateringen is voorgegaan. Voor velen van ons was dit wederzijds en we zullen hem op onze preekstoel missen. Bovenal wensen we hem en zijn dierbaren veel sterkte en Gods liefdevolle en dragende nabijheid toe.

Eindelijk is het dan zover! Het dak van De Smidse is aan beide zijden geplaveid met zonnepanelen. Fijn, niet alleen in verband met besparing op de energiekosten, maar ook omdat het ‘goed’ is voor ons milieu en klimaat. Compliment aan degene(n) die zich de laatste paar jaar sterk hebben gemaakt voor de realisering van dit alles. En dank aan de Kerkrentmeesters die deze investering verantwoord vonden. Ik begreep trouwens dat wat die investering betreft de verwachting is dat deze binnen enkele jaren zal zijn ‘terugverdiend’.

Een hartelijke groet vanuit de pastorie aan het Plein.

Inzameling voor Roemenië, Hongarije en Oekraïne zondag 16 oktober 2022  bij de Smidse van 09.00 – 10.00 uur.

• kleding in alle maten
  • beddengoed, handdoeken
  • zeep, tandenborstels, tandpasta
  • luiers, babydoekjes, etc .
  • speelgoed (zonder batterijen)

Graag stevig verpakt i.v.m het transport !

Jeugdwerk Herv. Gem. Wateringen

Info: zie ‘Plein*Nieuws’ oktober,