Zondag 10 maart 2024 (5e Lijdenszondag)
10.00 uur: Ds. F.J. van Harten uit Scheveningen

19.00 uur: Ds. C. Haasnoot uit Lisse
Dienstdoende ouderling: Dhr. Marco van der Gaag

Woensdag 13 maart 2024 (Biddag)
19.00 uur: Ds. G. van Velzen uit De Lier

Bericht van ds. Schoone

Een tragisch ongeval
Op zondag 25 februari raakten Gerard en Marijke Molenaar betrokken bij een zeer ernstig ongeluk. Gerard en Marijke werden op hun tandem aangereden door een motorrijdster. Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren is vooralsnog niet bekend. Gerard kan zich er niets meer van herinneren. Hij heeft 5 gebroken ribben, nekletsel (hij zal nog enkele weken bij nek en kin een soort harnasje dragen) en voetletsel. De schedel van Marijke is op twee plaatsen gebroken – door de vele bloedingen in het hoofd is haar toestand uitzichtloos. Na enkele dagen opname in het Westeinde ziekenhuis is Marijke nu opgenomen in hospice Beukenrode in ’s-Gravenzande. Gerard verblijft ook daar. Hoe lang Marijke nog onder ons zal zijn is onbekend. Wij kunnen slechts in gedachten en gebeden rondom Gerard en de naaste familieleden gaan staan.

Inmiddels is bekend geworden dat Marijke Molenaar in de avond van zaterdag 2 maart in het hospice is overleden. Verdere gegevens zijn op dit moment van schrijven niet bekend.

Een pleinpraatje
Nee, niet “Pleinpraat” – dat is nu verleden tijd. Af en toe zal ik proberen ook een praatje, een pleinpraatje, te publiceren, maar dat zal zeker niet het gehalte hebben van de u bekende Pleinpraat van ds. Henzen. Zijn “Pleinpraat” was vaak heel grappig, soms zelfs hilarisch. Verwacht dat a.u.b. niet van mij. Ik heb ds. Henzen overigens eens aangeraden om zijn Pleinpraat in een boekje uit te geven – zou best een best-seller kunnen worden!
Dit keer wil ik even de aandacht vestigen op het volgende. Bij het kopje Wateringse kerkdiensten zal staan: 5e Lijdenszondag. Bij andere gemeentes is sprake van de 4e zondag in de 40-dagen tijd. Vanwaar dit verschil? Wel, voorheen werden de Lijdenszondagen geteld naar de 7 kruiswoorden van Jezus. In andere gemeentes richt men zich tegenwoordig meer naar de 40-dagen vastenperiode, die begint met de R.K. As-woensdagviering. Ik heb wel eens gedacht: 40 dagen van as-woensdag tot Pasen, dan tel ik 46 dagen. Echter, de zondagen tellen niet mee, dan hoeft er niet gevast te worden. ’t Is maar dat u het weet!

wil ik u nog wijzen op de jaarlijkse Biddag voor gewas, arbeid en visserij, dit jaar op woensdag 13 maart.

Vriendelijke groet,
ds. Bart Schoone