Kerkdiensten in De Smidse

Dienstdoende ouderling: Mevr. Christine Bosma

Berichten van ds. Bart Schoone

De dienst bekeken
Ik doe het eigenlijk nooit, maar de kerkdienst van 26 mei jl. heb ik op een later tijdstip teruggekeken. Het ging om de focus-dienst met als voorganger ds. Dick Wolters, een sympathieke man en een goed predik-heer; je wordt tenslotte niet zomaar predikant van de Noorderkerk in Amsterdam (weliswaar part-time). De waarheid gebiedt mij echter te vertellen, dat het niet zozeer om de dienst of de prediking ging. Ik was gewoon heel erg nieuwsgierig hoe de gang van zaken in de eerste dienst in De Smidse zou zijn. Nu is het natuurlijk zo, dat je via de streaming lang niet alles ziet, maar je krijgt wel een indruk. Volgens mij was De Smidse heel goed bezet. De preek over 1 Petrus 3 vond ik boeiend. Zo maar een fragment uit de preek: n.a.v. een boek van ds. Aarnoud van der Deijl – ‘De toekomst van de kerk’ – citeerde ds. Wolters: ‘De kerk is in de rouw. De kerk is niet te redden. Punt.’
Onlangs schreef ik: de diensten in De Smidse zijn misschien wel intiemer. En ziedaar! Nadat ds. Wolters “Punt” had gezegd, vervolgde hij: “maar Van der Deijl is toch wel op zoek naar hoop”, waarop ik een kerkgangster hoorde zeggen: “Komma!”
Wel, in De Smidse kan dat dus. Ik zie iemand dat nog niet roepen naar de imposante preekstoel in de kerk. Dat is de charme van de dienst in De Smidse.

Pastoraat
De heer Bert v.d. Berg, Rozemarijn, heeft de bijzondere vreugdevolle tijding gekregen, dat na onderzoeken bij hem geen kwaadaardige cellen meer zijn aangetroffen. Wij willen hem daar van harte mee feliciteren. Zijn dank aan God is groot, zo vertelde hij mij. De heer Arie van der Gaag is opgenomen in het Reinier de Graaf Gasthuis. Verdere gegevens ontbreken. We wensen hem en zijn vrouw steun en sterkte en we gedenken hen in ons gebed.

Gift
Bij huisbezoek ontving ik een gift van € 50,- voor de kerk. Deze heb ik overgedragen aan de diaconie. Heel veel dank!

Ten slotte
U allen een hartelijke groet           .

Bart Schoone.

Bij de diensten van 9 juni 2024
Op zondag 9 juni, gaat voor dhr. G.J. Pellikaan. Hij is kerkelijk werker in De Lier.
In de avonddienst gaat voor dominee W. van Stuijvenberg. Hij is een graag geziene en gehoorde predikant in Wateringen.

Agenda 10 t/m 15  juni 2024 (overgenomen uit de agenda van de kerkapp)
Heeft u een activiteit die niet in de kerkapp staat maar die u wel genoemd wil hebben in dit blad, dan kunt u deze doorgeven aan de scriba, email; scriba@plein5.nl

• Dinsdag 11 juni: lezing in De Smidse ‘Ridders van Wateringhe’,  20.00 uur

Christine Bosma, scriba

Verbonden blijven met onze kerk, óók in de zomer
Veel leden van onze kerk zullen deze zomer weg zijn voor een dagje uit of gaan genieten van een welverdiende vakantie in eigen land, in Europa of elders in de wereld. Maar, hoe blijf je nou als gemeente aan elkaar verbonden? Juist ook ín de vakantieperiode…
Vroeger nam je misschien het gemeenteboekje mee op vakantie, zodat je de adressen van degene die je een kaartje wilde sturen kon opzoeken. Je moest ze wel op tijd versturen, anders kwamen ze pas aan als je al weer terug was van je vakantiebestemming. Tegenwoordig gaat dat wel anders. Met het onbeperkte internet door de hele EU of de WiFi, zelfs kilometers boven de grond kun je echt overal vandaan laten weten hoe het is op je vakantie. En hoe mooi is het, als je dat met de hele gemeente kan delen! Zo blijf je betrokken op elkaars leven en kun je meegenieten met elkaars vakantie.
Deel jouw ervaringen in de groep ‘Zomergroeten’ via onze kerkapp. ‘hgwpleinkerk’ en als je deze nog niet hebt, download deze dan op je mobiele telefoon.

Hoe dat moet?
Ga naar onze kerkwebsite www.hervormdegemeentewateringen.nl en vervolgens naar de pagina ’App’. Kijk daar onder ’Downloaden’ enz.

Voor eventuele vragen kun je terecht bij Teus van der Plaat, tel. 06-22238492